میراث زمین

دانشجویان باستان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه

میراث زمین

دانشجویان باستان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه

شب یلدا

 

شعر بلند شب یلدا

 

تپش های قلبم را به باور خاطره هایم  پیوند میزنم ،

به دوران و سرزمینی  که  همزاد  با خاک است و کهن تر از تاریخ،

برای نو با وگان  خاک  و تازه رسیدگان  تاریخ زمزمه  میکنم ...

 

 

زمزمه   میکنم :

من  از نسل شب شکنان روزگارم ،

من  از نسل نور آفرینان پاک ،

از سلاله  پاک   آریاییان   بردبارم ،

منم  میراث   هزار ساله زمین ،

همان  از شرق  تا غرب گسترده آغوش

همان  پیام  آور مهر و دوستی

همان  گرفته درفش  آشتی  بر دوش 

نه   خود  ستیزم ، نه  دیگر  ستیز 

مرا   و   یادگاران  مرا  به نیکی   یاد آر

که  یادگار   یادگاران   من ،  همه    شادی   است  و شادمانی  ...

 

 

-شب  است  و  گیتی  غرق  در سیاهی

شب بلند است  و سیاهی  پایدار  ،  ولی 

باور  به نور و روشنایی  است ،

که شام  تیره ما  را  ، از  تاریکی   می رهاند ،

و  از  دل شبهای  یلدا ،

جشن مهر و روشنی  به ما  ارمغان   می رساند

تیرگی   هامان در دل  نور  خاموش  باد  ،

شب یلدا  را  به نور  قرن ها  قدمت ،

                                              جاری نگه داریم ...

                              

     اردوی سورا آناهیتا                                

 

نظرات 3 + ارسال نظر
پویا دوشنبه 29 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:38 ق.ظ

سلام.
به حمع ما خوش اومدی.
مطلبت جالب بود
از خدواوند منان خواستار موفقیت شما در تمام مراحل زندگیات هستم.

سلام ممنونم از اینکه کمکم کردی و از اینکه همیشه خستت میکنم عذر میخوام

محمدرضا شنبه 11 دی‌ماه سال 1389 ساعت 10:14 ب.ظ

سلام . چقدر شعر زیبا و عمیقی نوشتین کاش اسم شاعرش رو هم می نوشتین واقعا شعر فوق العاده ای بود کاش همون موقع شب یلدا با وبلاگتون آشنا می شدم

سلام
کاش شما هم آدرس ایمیل خودتونو میزاشتین

محمدرضا شنبه 11 دی‌ماه سال 1389 ساعت 10:17 ب.ظ

یادم رفت بگم که شما تو انتخاب عکس فوق العاده هستین
چه شب یلدا و چه کوه و کوهستان

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد