میراث زمین

دانشجویان باستان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه

میراث زمین

دانشجویان باستان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه

تمام آب انبارهای قم ثبت ملی می‌شوند


سرپرست معاونت میراث فرهنگی قم گفت: از۵۰ آب انبار تاریخی شناسایی شده در قم، تا کنون۴۲ مورد به ثبت ملی رسیده و مابقی به ترتیب اولویت ثبت می شوند.


عمار کاوسی ، با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار میراث آریا (chtn) افزود : اکثر آب انبارهای قم، موقوفه و تحت مالکیت سازمان اوقاف و امور خیریه هستند با این وجود طی ۵ سال گذشته اقدامات زیادی در رابطه با آب انبارهای قم از سوی سازمان میراث فرهنگی صورت گرفته است.

وی با اشاره به مرمت، ساماندهی، احیاء کامل و تغییر کاربری ۳ آب انبار تاریخی قم در سال های اخیر اظهار داشت : بر همین اساس آب انبار محله امامزاده شاه حمزه به پایگاه فرهنگی، آب انبار بازار کهنه با مشارکت بخش خصوصی به نمایشگاه آب و سفره خانه سنتی و آب انبار شادقلی خان به مجموعه فرهنگی تبدیل شده است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی قم با اشاره به وجود ۸۱۰ اثر فرهنگی ثبت شده و شناسنامه دار در استان قم، در رابطه با حفظ و احیاء آب انبارهای این استان بیان داشت: یکی از بهترین راهکارهای حفظ و احیاء آب انبارهای قم که متاسفانه برخی متروکه هستند استفاده از مشارکت تشکل‌های مردم نهاد مانند انجمن های میراث فرهنگی و بخش خصوصی در تغییر کاربری این آب انبارها است .

وی همچنین از معرفی آب انبارهای قم در همایش فرصت های سرمایه گذاری کیش خبر داد و تاکید کرد : در همین رابطه با شهرداری های مناطق نیز صحبت شده است تا با تبدیل آب انبارها به نگارخانه، کتابخانه و مراکز فرهنگی در حفظ و احیاء این بناهای سنتی و بومی منطقه همکاری داشته باشند.


منبع خبر:chtn

نظرات 3 + ارسال نظر
اردوی سورا آناهیتا سه‌شنبه 23 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:57 ب.ظ

با تشکر از مطالب جالب و آموزنده و خسته نباشید فراوان به آقای کشاورز و آقای ناظری به امید موفقیت بیشتر در تمام مراحل زندگی

ممنون وسپاسگذار اردوی سورآناهیتا

اردوی سورا آناهیتا چهارشنبه 24 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:01 ق.ظ

با تشکر از مطالب جالب و خواندی و امید اینکه در تمام مراحل موفق باشید

متشکرم اردوی سور آناهیتا

ح ام د پنج‌شنبه 25 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:39 ق.ظ http://bitarofminevisam.blogfa.com/

می خوام ثبت ملی نشه ...

قققققققققققققمممم

آثار باستانی قهتیه مگه ؟!!!

مرسی ممنون حامد جان

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد